Siirry pääsisältöön

Karttaselaimen uudelleenasennus ongelmatilanteissa

Jukka avatar
Tekijä: Jukka
Päivitetty yli 3 viikkoa sitten

Sovelluspäivityksen keskeytyminen, tallennustilan loppuminen tai muut olosuhteet voivat joskus aiheuttaa Karttaselaimeen ongelman joka ratkeaa parhaiten sovelluksen uudelleenasennuksella.

Ennen uudelleenasennusta on tärkeää varmistaa, että sovelluksessa tallennetut tärkeät paikka- ja reittimerkinnät on tallennettu joko Karttaselain-tiliin tai varmuuskopioitu GPX-tiedostona laitteen muistiin. Ohjeet tämän tarkistamiseen löydät alta.

Karttaselain-tiliin tallennetut merkinnät

Merkinnät tallentuvat Karttaselain-tiliin, jos olet sovelluksessa kirjautuneena Karttaselain-tiliin ja käytössä on voimassaoleva Plus-tilaus. Jos merkinnät ovat talllentuneet tiliin, voit turvallisesti asentaa sovelluksen uudelleen ja saat merkinnät taas käyttöösi kirjautumalla Karttaselain-tiliisi.

Voit tarkistaa tiliin tallentuneet merkinnät seuraavasti:

  1. Siirry sovelluksessa Paikat ja reitit -valikkoon ja tarkista onko merkintöjen oikealla puolella vihreä ikoni. Jos ikoni on harmaa, eivät merkinnät ole tallentuneet tiliin.

  2. Jos sovellus ei käynnisty tai et pääse tarkistamaan valikkoa muusta syystä, voit tarkistaa tiliin tallennetut merkinnät myös kirjautumalla Karttaselain-tiliisi Karttaselaimen web-versiossa

  3. Kun olet kirjautunut web-versioon, valitse näytön yläreunan valikosta Paikat ja reitit jolloin näet tiliin tallentuneet merkinnät

Merkintöjen varmuuskopiointi GPX-muodossa

Jos merkintöjä ei ole tallennettu Karttaselain-tiliin, voit varmuuskopioida ne GPX-muotoon ja palauttaa varmuuskopioidut merkinnät uudelleenasennuksen jälkeen. Ohjeet GPX-vientiin ja tuontiin löydät ohjekeskuksesta.

Vastasiko tämä kysymykseesi?