Meitrack MT90 -paikantimen ja Karttaselain-sovelluksen avulla voit seurata paikantimen sijaintia huipputarkoilla, maastokäyttöön soveltuvilla karttapohjilla. Lue lisää Karttaselaimen kartta-aineistoista ja toiminnoista.

Ota paikannin käyttöön lähettämällä paikantimeen seuraavat tekstiviestit omasta puhelimestasi.

  1. 0000,F11
    Komento palauttaa laitteen oletusasetuksille.
     
  2. Tarkista ensin oman operaattorisi internet-yhteysosoitteen nimi tästä ohjeartikkelista. Tämän jälkeen lähetä alla oleva viesti, josta korvaa sana internet operaattorisi internet-yhteysosoitteen nimellä:
    0000,A21,1,18.197.21.18,9001,internet,,
    Laite vastaa:
    IMEI,A21,OK
    Komento konfiguroi laitteen käyttämään Karttaselaimen karttapalvelua.
     
  3. 0000,A12,1
    Laite vastaa:
    IMEI,A12,OK
    Komento määrittää sijainnin päivitystiheyden (esimerkissä 10 sekuntia). Voit halutessasi muuttaa päivitystiheyttä muuttamalla numeroa. Määritetty paikannustiheys on annettu numero kerrottuna kymmenellä. Esimerkiksi arvolla 3 tulee paikannustiheydeksi 30 sekuntia.

    Voit kytkeä paikannuksen väliaikaisesti pois käytöstä komennolla: 0000,A12,0
     
  4. Laite lähettää nyt sijaintitietoa Karttaselaimeen.

Paikantimen Karttaselain-käyttöön tarvitset Oma Karttaselain -tilin. Jos sinulla ei vielä ole tiliä, luo tili rekisteröitymissivulla.

Tämän jälkeen voit lisätä paikantimen Karttaselaimeen Oma Karttaselain -tilin paikantimen lisäyssivulla (vaatii sisäänkirjautumisen). Lisäysvaiheessa tarvittavan IMEI-koodin saat laitteesta lähettämällä laitteeseen tekstiviestinä komennon:

0000,E91

Laite palauttaa tällöin viestin, jonka ensimmäinen numerosarja on laitteen IMEI-koodi.

Kirjaudu sisään Karttaselain-sovellukseen kännykässä tai tabletissa käyttäen Oma Karttaselain -tilisi tunnuksia, jonka jälkeen paikannin löytyy sovelluksen paikanninvalikosta.

Ongelmatilanteet

Mikäli paikantimen käytössä esiintyy ongelmia, kokeile ensin konfiguroida laite uudelleen mahdollisten konfigurointivirheiden varalta.

Jos ongelma jatkuu, ole yhteydessä asiakaspalveluun ja selvitetään asiaa tarkemmin.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?