S1 pantamallisen paikantimen ja Karttaselain-sovelluksen avulla voit seurata paikantimen sijaintia huipputarkoilla, maastokäyttöön soveltuvilla karttapohjilla. Lue lisää Karttaselaimen kartta-aineistoista ja toiminnoista.
Paikanninlaitteen lisäksi tarvitset Karttaselain-sovelluksen, paikannuskäyttöön soveltuvan liittymän, sekä voimassa olevan Karttaselain Plus -tilauksen tai 30 päivän kokeilujakson.
Alla on kuvattu laitteen käyttöönotto Karttaselaimessa.
Käyttöönotto
Ota paikannin käyttöön lähettämällä paikantimeen seuraavat tekstiviestit omasta puhelimestasi:
pw,123456,factory#
Komento palauttaa laitteen asetukset oletustilaan konfigurointia varten.
pw,123456,ip,18.197.21.18,9001#
Komento konfiguroi laitteen käyttämään Karttaselaimen karttapalvelua.
Tarkista ensin oman operaattorisi internet-yhteysosoitteen nimi tästä ohjeartikkelista. Tämän jälkeen lähetä alla oleva viesti, josta korvaa sana internet operaattorisi internet-yhteysosoitteen nimellä:
pw,123456,apn,internet,,,#
Komento määrittää oikean internet-yhteysosoitteen.
pw,123456,upload,60#
Komento määrittää sijainnin päivitystiheyden. Voit halutessasi muuttaa päivitystiheyttä muuttamalla numeroa (esimerkissä 60 sekuntia).
Huomioithan, että tiheämpi päivitysväli kuluttaa nopeammin laitteen akkua. Lyhin mahdollinen konfiguroitava päivitystiheys on 30 sekuntia.
Laite lähettää nyt sijaintitietoa Karttaselaimeen.
Paikantimen Karttaselain-käyttöön tarvitset Karttaselain-tilin. Jos sinulla ei vielä ole tiliä, luo tili rekisteröitymissivulla.
Tämän jälkeen voit lisätä paikantimen Karttaselaimeen Karttaselain-tilin paikantimen lisäyssivulla (vaatii sisäänkirjautumisen).
Lisäysvaiheessa tarvittavan laitetunnisteen saat laitteesta lähettämällä laitteeseen tekstiviestinä tekstin pw,123456,ts#. Laitetunniste on paluuviestissä kohdassa ID.
Kirjaudu sisään Karttaselain-sovellukseen kännykässä tai tabletissa käyttäen Karttaselain-tilisi tunnuksia, jonka jälkeen paikannin löytyy sovelluksen paikanninvalikosta.
Ongelmatilanteet
Mikäli paikantimen käytössä esiintyy ongelmia, kokeile ensin konfiguroida laite uudelleen mahdollisten konfigurointivirheiden varalta.
Jos ongelma jatkuu, ole yhteydessä asiakaspalveluun ja selvitetään asiaa tarkemmin.