Tässä ohjeartikkelissa on esitelty erilaisia vinkkejä, joita kannattaa kokeilla, jos kartat eivät lataudu Karttaselain-sovelluksessa normaalisti.
Tarkista tekniset tiedotteet -kanavaltamme onko Karttaselaimen karttalatauksissa vikatilanne
Onko laitteeseen päivitetty uusin versio Karttaselain-sovelluksesta? Tämän voit tarkistaa laitteen sovelluskaupasta.
Onko laitteen muistissa vapaata tilaa? Muistin tila löytyy laitteen asetuksista. Karttaselain tarvitsee vapaata tallennustilaa, kun ladataan uusia ruutuja laitteen muistiin, ja jos tyhjää tilaa ei ole, saattaisi tämä selittää ongelmaa.
Jos käytössä on iOS-versio:
Tarkista että Karttaselaimelle on sallittu datan käyttö. Tämä onnistuu seuraavasti: Puhelimen asetukset > Kirjoita hakupalkkiin Karttaselain ja valitse sovellus > tarkista että Mobiilidata-valinta on aktiivinen
Laitteen sammutus ja uudelleen käynnistys saattavat joskus auttaa ongelmaan.
Jos ongelma jatkuu edellä mainittujen kokeilemisen jälkeen tai ilmenee muuta kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluun. Kerrothan viestissä mikä laite on käytössäsi, sekä oletko kokeillut jo edellä mainittuja vinkkejä.