Kaikki kokoelmat
Ongelmanratkaisu
Karttalataukset
Kartat eivät lataudu Karttaselain-sovelluksessa
Kartat eivät lataudu Karttaselain-sovelluksessa
Lotta Hietanen avatar
Tekijä: Lotta Hietanen
Päivitetty eilen

Tässä ohjeartikkelissa on esitelty erilaisia vinkkejä, joita kannattaa kokeilla, jos kartat eivät lataudu Karttaselain-sovelluksessa normaalisti.

  • Tarkista tekniset tiedotteet -kanavaltamme onko Karttaselaimen karttalatauksissa vikatilanne

  • Onko laitteeseen päivitetty uusin versio Karttaselain-sovelluksesta? Tämän voit tarkistaa laitteen sovelluskaupasta.

  • Onko laitteen muistissa vapaata tilaa? Muistin tila löytyy laitteen asetuksista. Karttaselain tarvitsee vapaata tallennustilaa, kun ladataan uusia ruutuja laitteen muistiin, ja jos tyhjää tilaa ei ole, saattaisi tämä selittää ongelmaa.

  • Jos käytössä on iOS-versio:

    • Tarkista ettei sovellus ole offline-tilassa. Tämän voit tarkistaa valitsemalla karttanäkymän vasemmasta alareunasta valikkopainikkeen, tämän jälkeen Asetukset ja Offline-tila.

    • Tarkista että Karttaselaimelle on sallittu datan käyttö. Tämä onnistuu seuraavasti: Puhelimen asetukset > Kirjoita hakupalkkiin Karttaselain ja valitse sovellus > tarkista että Mobiilidata-valinta on aktiivinen

  • Laitteen sammutus ja uudelleen käynnistys saattavat joskus auttaa ongelmaan.

Jos ongelma jatkuu edellä mainittujen kokeilemisen jälkeen tai ilmenee muuta kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluun. Kerrothan viestissä mikä laite on käytössäsi, sekä oletko kokeillut jo edellä mainittuja vinkkejä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?